7 dní v brázílskom Rio de Janeiro

21.Sep 2016 | 00:39
Autor: Jozef Šimko
Kategória: Zápisky z ciest
Značky: zápisky z ciest brazília rio de janeiro

Skvele mesto, kde sa dá stráviť dlhší čas a nenudiť sa. Ľudia v Riu sú milý, usmievavý a často ochotný pomôcť či poradiť aj keď nerozumejú anglicky. V Riu sa platí Brazilskou Reais - 1€ = 3,6R$. Ceny nemilo prekvapili. Očakával som trochu lacnejšie, no hostely sa dajú nájsť už od 25R. V skratke mojich pár tipov, ktoré sa určite oplatia navštíviť a pozrieť:

CORCOVADO - 38m vysoká socha Krista na asi najvyššej hore v Riu zanechá pekný zážitok vo mne na dlhú dobu. Ak nieje hmlisto tak výhľad je úžasný všade na okolo. V soche je malá kaplnka na modlenie a tiež wifi co ma prekvapilo...

ESCADARIA SELARON - celkom pekne a zaujímavé schodisko obložené farebnými dlaždičkami no škoda že bolo tak veľa turistov...

MÚZEUM CHALARA DO CEU - nachádza sa blízko Escadaria Selaron da sa tam dôjsť pešo alebo free vláčikom. Z múzea je pekný výhľad. Múzeum je free a ešte nás v ňom aj nakŕmili orieškami a sladkými alc. nápojmi...

CEMITERIO SAO JOAO BATISTA - Je cintorín ktorý som našiel náhodou a aký som ešte asi nevidel. Krásne sochy a hroby...

COPACABANA A IPANEMA - majú najkrajšie pláže v meste. Na Copacabane pieskový umelci co stávajú obrovské hrady z piesku, a na Ipaneme krásny západ slnka :) Veľký pozor na zlodejov.

SUGARLOAF MOUNTAIN - dá sa tam dostať lanovkou no stojí to vraj až niečo cez 70R$ tak sme nešli no výhľad musí byť pekný...

CABO FRIO - Je to pekná plážová destinácia. Cabo Frio ma vraj až 9 pláži. Hlavná najkrajšia pláž je Praia Do Forte. Pláž je dlhá s bielym úplne jemným pieskom. Na konci pláže hora Sao Mateus odkiaľ je pekný výhľad na pláž. V meste k videniu: Sao Benedito a Martin sú malé kostolíky. Capela Morro Da Guia je kaplnka na kopci s pekným výhľadom, pod kaplnkou kláštor a na druhej strane rieky Gamboa Shopping.

JARDIM BOTANICO GARDEN, LAGE a CATACUMBA - sú celkom pekné a príjemné parky na prechádzku a oddych. Vstupné do Jardin Botanico je 10R$, do Lage a Catacumba je voľný vstup.

V Riu je veľa iných parkov, múzeí a iné atrakcie. Favela tour je vraj fajn. Rio je podľa mňa miesto kde sa nedá nudiť :)

Tak tentokrát sa nevyberám na cestu sám. Priateľka Lucka po dokončení školy sa rozhodla že sa vyberie na cestu so mnou.
Z Prahy cez Frankfurt sme prileteli až do mesta Rio de Janeiro.

1. Deň - Príchod a prechádzka po daždi.

Po pristátí na letisku sme sa v skorej rannej hodine presunuli modrým autobusom č. 2018 za 16R$ os. na vraj celkom bezpečnú štvrť Botafogo. Prekvapilo ma tak veľké množstvo ľudí spacích na chodníkoch aj z deťmi. Snažili sme sa nájsť čo najlacnejšie ubytovanie, čo sa nám dosť rýchlo aj podarilo. Beach Backpacker hostel za 25R$ noc os. s kuchynkou kde sme si každý večer varili.

Celý deň pred nami škoda že počasie sychravé a upršané no napriek tomu sme sa rozhodli zájsť si na túru k soche Krista (Corcovado). Autobus 584 nás za 3,8R$ os. zaviezol na stanicu Cosme Velho. Odtiaľ sú 3 možnosti ako sa dostať na vrch k soche.

1. Z Cosme Velho vláčik za 56R$
2. Spraviť si asi hodinovú túru lesom až k stredisku odkiaľ sa dá odviesť minivanom za 26R$ (v lese si lezú opice po stromoch)
3. Vyšlapať si až celkom na vrch a zaplatiť len 12R$

My sme sa vybrali pešo. Keďže pršalo, skúsili sme stopovať a hneď prvé auto zastavilo. Starší šofér si práve vychutnával jointa. Samozrejme, nezabudol ponúknuť aj nás :) Vyviezol nás k stredisku, kde už bola taká hmla, že sochu Krista nebolo vôbec vidno. Tak sme sa rozhodli, že sa sem vrátime keď bude krajšie počasie.

Náklady 2 os. - 194,5 R$ = 54€

2. Deň - Escadaria Selaron, Museum de Arte, Museum Chacara do Ceu.

Nezvyknutý na 5 hodinový časový rozdiel z EU sa prebúdzam pred 5. hodinou ráno. Nečakám do ôsmej na raňajky ale pečiem si ich sám v kuchynke. Hneď z rána sme sa pešo vybrali k Escadaria Selaron, že sa zoznámime s mestom. Cez Flamengo a Gloriu, popri pláži, sme došli až k Museum de Arte. Múzeum padlo vhod na schladenie lebo dnes narozdiel od včera je veľmi krásne a teplé počasie. Male vojenské múzeum, nič extra...

Po asi dvoch hodinách sme konečne došli k Escadaria Selaron. Schody sú fajn, pekné, farebné no škoda že plne turistov. Neďaleko vidíme biely most po ktorom sa vezie vláčik. Vraj slúži pre turistov a vozí ich zadarmo. Tak sme nastúpili netušiac kam nás vezie. Priviezol nás na Santa Terasa takmer k múzeu Chacara do Ceu. To múzeum bolo fajn. Niekoľko poschodová zaujímavá budova s nádherným výhľadom kde nás zadarmo nakŕmili orieškami a coco/papaja alc. nápojmi.

Po ceste na hotel sme natrafili na mačací park. Napočítali sme cez 40 lenivých, spacích mačiek v priebehu pár sekúnd :-D tak sme ich prestali počítať.

Náklady 2 os. - 177R$ = 49,2€

3. Deň - Copacabana, Cintorín Sao Joao Batista.

Obaja sa tešíme, že si oddýchneme na Copacabana beach. Času mame dosť, tak ideme pešo. Cestou na konci vedľajšej ulici vidím zaujímavý vchod k niečomu neznámemu. Ideme nakuknúť. Úplne náhodou sme natrafili na cintorín Clemiterio Sao Joao Batista. Mam pocit že som taký cintorín ešte nevidel. Hroby vyzdobené zaujímavými sochami. Cestou ďalej sme sa zastavili v lacnej reštike kde sme si potvrdili,že ku každému hlavnému jedlu dostaneme ako prílohu aj fazuľu aj ryžu aj zemiaky. Porcie vážne veľké za 14R$.

Konečne na pláži Copacabana. Pláž je pekná, dlhá, voda teplá, vlny veľké. Plážový predavači predávajú všetko možné. Na pláž vám stačí prísť s peniazmi a oni vás oblečú, nakŕmia aj zabavia. Popri pláži je niekoľko veľkých hradov z piesku (za fotku hradu pýtajú drobné). Pozor na zlodejov! Kvôli ním sme chodili do vody po jednom keďže kameru, peniaze a passport mame stále zo sebou.

Náklady 2 os. - 133R$ = 37€

4. Deň - Corcovado, Ipanema Beach

Počasie pekné, v horách nevidno žiadne mraky, viditeľnosť by mala byť fajn, šanca skúsiť Corcovado sochu Krista. Tak znovu bus 584 (3,8R$) na Cosme Velho, ďalej pešo cez les a palec hore stopujeme. Tentoraz nezastavilo hneď prvé auto zo šoférom čo fajčil trávu ale až po chvíľke dvaja španielsky turisti. Odviezli nás k stredisku, kde sme ešte nevedeli, že si môžme vyšľapať až hore a zaplatiť len po 12R$. Tak sme sa od strediska vyviezli minivanom za 26R$. Zhora je prekrásny výhľad všade naokolo. Socha Krista je 38m vysoká a v nej mala kaplnka na modlenie. Wifi k dispozícii čo ma prekvapilo. Samozrejme, plno turistov doslova hlava na hlave, na terase sa takmer nedalo pohybovať.

Pešo, stopom a autobusom nám chvíľu trvalo kým sme sa dostali od Krista na Ipanema Beach. Pláž je veľmi pekná a na konci pláže pekné scenérie, kde sme si vychutnali nádherný západ slnka. Ipanema a Copacabana sú najkrajšie pláže v Riu. Z pláže metrom späť na Botafogo za 4,10 R$ os.

Náklady 2 os. - 172R$ = 47,7€

5. Deň - Park Lage, Botanico Jardim, Zlodej na Copacabane.

Plán na 5. deň bol obehať parky. Vybrali sme sa pešo k Jardim Botanico Garden. Po ceste sme sa zastavili v parku Lage. Lage je free malý, príjemný park. Za vstup na Jardim Botanico sa platí 10R$ os. Park je celkom veľký, kde sa dá dobre poprechádzať. Ďalší na plane bol park Catacumba. Tento veľký park je vraj lepší ako Jardim Botanico. Že bol až tak ďaleko sme si nemysleli. Kráčali sme popri jazere Laguna Podrigo De Freitas vyše hodiny (ja v šlapkách na nohách) až sme dokráčali hladný a zničený na Copacabanu k informačnej tabuli, kde sme sa dočítali, že vchod do Catacumba parku je 15 minút späť odkiaľ sme prišli. Kde bol ten vchod do parku nevieme do teraz lebo sme sa vykašlali na to, išli sa najesť a ľahnúť na Copacabana beach.

Pred večerom, keď už bol čas ísť späť na hostel, stojím pri pláži a pozerám do mobilu, hľadám čo najkratšiu cestu. Zrazu chlap rozbehnutý na bicykli mi vytrhol mobil z ruky. Na šťastie som mobil držal tiež aj za prednú stranu krytu a tak sa mu nepodarilo ho uchopiť ako by chcel. Mobil vyletel do vzduchu a dopadol asi 6 metrov odo mňa na cestu. Zlodej sa len obzrel a utiekol preč. V tom momente som zložil aj retiazku z krku, čo som plánoval nechať doma no zabudol som.

Náklady 2 os. - 112,5R$ = 31,25€

6. Deň - Presun do Cabo Frio.

Na veľkú autobusovú stanicu Rodoviaria sme sa dostali z Botafogo metrom 4,10R$ na stanicu Carioca a ďalej VLT (električka) 3,8R$ + 3R$ depozit za kartu, ktoré vám na Rodoviaria nikto nikdy nevráti. Sme zbytočne ľahší o 6R$ a ťažší o 2 zbytočne karty...
Šťastie máme, že nemusíme čakať na bus. Bus do Cabo Frio stojí na nástupišti a o 15 minút odchádza. Cena je 50,22R$ a cesta trvá 3 hodiny. Po príchode sme vyhľadávali najlacnejší hostel. Našli sme Fun hostel za 40R$ noc os. opäť z kuchynkou (asi sa tu dá variť v každom hostely ). Fun hostel je pekný určite na oveľa lepšej úrovni ako Beach Backpacker hostel v Riu. Podvečer prechádzka po pláži ktorá vyzerá veľmi pekne. Dlhá pláž, biely jemný piesok, vlny mora.

Náklady 2 os. - 210R$ = 58,35€

7. Deň - Cabo Frio

Fun hostel príjemne prekvapil so skvelými raňajkami, spokojnosť veľká. Pobehať mesto nám netrvalo dlho. Prechádzka popri peknej pláži Praia Do Forte až k bodu A, čo je hora Sao Mateus, ktorá je na konci pláže a odkiaľ je fajn výhľad na pláž. Podľa mapky v Portugalčine ideme k bodu B. Portugalský nerozumieme, čiže netušíme k čomu to ideme. Cestou sme natrafili na Nalu Hostel ktorý je lacnejší ako náš Fun Hostel. 35R$. Škoda že až teraz a nie keď sme sa potrebovali ubytovať.

Prichádzame k bodu B. a to je malý kostolík Sao Benedito. Nič extra ale za prechádzku to stalo. Popri bode C, kostol Matriz, sme sa dostali až na najvyšší kopec v meste k bodu D a to kaplnke Morro Da Guia. Je tam fajn výhľad na celé mesto a dá sa tam celkom dobre oddýchnuť. Oplatí sa tam zájsť. Hneď pod kaplnkou je bod E. Kláštor a cez rieku hneď za mostom bod F. Gamboa Shopping kde sa dá celkom lacno nakúpiť. Prechádzky máme dosť a tak sa ideme najesť. Jedlo tu je trocha lacnejšie ako priamo v Riu. A po jedle sa hodiť do mora ľahnúť na pláž pustiť si hudbu a relaxovať :)

Náklady 2 os. - 132,7R$ = 36,85€

Celkové náklady spolu za 7 dní boli 1131,7R$ čo je približne 314,3€.